MOCNE I SŁABE STRONY SZKOŁY

NA PODSTAWIE RAPORTU Z PRZEPROWADZONEGO MIERZENIA JAKOŚCI PRACY SZKOŁY

AGRESJA W SZKOLE, TRUDNOŚCI WYCHOWAWCZE

MOCNE STRONY SŁABE STRONY

- uczniowie są otwarci

- o swoich problemach rozmawiają z

nauczycielami

- uczniowie mają wsparcie u wychowawcy I­

i dyrektora szkoły

- na terenie szkoły nie zdarzały się

przypadki zażywania i rozprowadzania

narkotyków

- na lekcjach wychowawczych

wychowawcy rozmawiają na temat

skutków i profilaktyki uzależnień

- na terenie szkoły (w obejściu) zdarzają

się przypadki palenia papierosów przez

uczniów)

w czasie trwania dyskotek szkolnych

zdarzają się przypadki picia alkoholu

przez niektórych uczniów

- w szkole są miejsca niebezpieczne
­przystanek, szatnie, ubikacje chłopców,
 teren za szkołą - w tych miejscach
dochodzi do zachowań agresywnych

 

 

 

ATMOSFERA W SZKOLE

 

MOCNE STRONY

 

 

SŁABE STRONY

-

szkoła jest dobrze zorganizowana

 

-

wulgaryzm wśród uczniów

-

uczniowie lubią uczęszczać do szkoły

 

-

brak kultury u uczniów

-

w szkole panuje przyjazna atmosfera

 

-

uczniowie szczególnie klas pierwszych

-

uczniowie mają w szkole wielu przyjaciół

 

 

boją się ośmieszenia ze strony starszych

-

uczniowie są zadowoleni ze swoich

 

 

kolegów a także nauczycieli

 

wychowawców i nauczycieli

 

 

 

-

nauczyciele nastawieni są przyjaźnie do

 

 

 

 

uczniów

 

 

 

-

można zwrócić się z każdą sprawą do

 

 

 

 

nauczyciela

 

 

 

-

miłe sytuacje w szkole to:

 

 

 

-

rozmowa z nauczycielem

 

 

 

-

otrzymanie dobrej oceny

 

 

 

-

wycieczki

 

 

 

-

dyskoteki

 

 

 

-

lekcje wych. fizycznego

 

 

 

-

większość nauczycieli stawia

 

 

 

 

.

 

 

 

sprawiedliwe oceny

 

 

 


 

                                                                   FREKWENCJA

 

MOCNE STRONY

 

SŁABE STRONY

-

większość uczniów lubi chodzić do szkoły -

ok. 14% uczniów nie lubi chodzić do

-

główną przyczyną dla której nie

 

szkoły

 

przychodzą do szkoły to najczęściej

 

są uczniowie, którzy systematycznie raz w

 

choroba

 

miesiącu nie chodzą do szkoły;

-

rodzice najczęściej wiedza o

 

pojedyńcze lekcje opuszcza ok.5%

 

nieobecnościach

 

uczniów;

-

gdy nie przychodzą do szkoły to pozostają -

część uczniów źle czuje się w szkole ze

 

w domu

 

względu na niewłaściwy stosunek

-

uczniowie na ogół są punktualni

 

nauczyciela do ucznia, wulgaryzm

-

90 % uczniów nie spóźnia się do szkoły

 

kolegów, ogólny brak kultury,

-

wagary zdarzają się rzadko

 

niepowodzenia związane z nauką

-

mają miejsce sporadyczne ucieczki z

 

jest grupa uczniów, która wagaruje

 

lekcji, które występują u tych samych

 

 

 

. .

 

 

 

uczniów